Litet crescendo

159732-446159732-445

Det började inte särskilt bra. Miss i kommunikationen mellan folk på byrån och därför försenat annonskorr. Flytt från Stadsmuseet igår med nerpackad dator gjorde att jag arbetade hemifrån sängen. Långsam process. Sent behov av högupplösta versioner av bilder, fick jaga fotografen som var och gjorde andra ärenden i Mölndal. Efter lite pill fick jag till slut lämnat slutgodkännande.

Så kom jag i alla fall iväg, cyklade vägen genom Gårda i 20 graders värme och full blåst till massage på Valhalla. Därefter viss irritation, problem med mailen och mycket i vändorna mellan GP:s annonsavdelning, fotografen och byrån som egentligen är bortom min kontroll. Tillbaka på vanliga arbetsplatsen, hittade kinamat i köket och bra kollegor att prata av sig med. Min konstiga känsla igår bekräftas från massor av håll--- folk pratar om efter-festival-depression och till och med existensiell kris som om det vore normalt.

Lämnade jobbet tidigt, gick in och köpte Mig äger ingen och satte mig på Språkkaféets uteservering. Sedan mötte jag upp med E och gick till Mitt andra hem för tapas. Slutligen sambaexplosion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback