Smutsiga händer

efter att ha skrubbat balkongen. Allting har stått ute över vintern eftersom det aldrig blev någon riktig vinter. Nu är det i ordning om än inte mycket som växer. Planterat ut tebladen som jag fick med mig från Uganda och sått lite frön i ett par gamla krukor från farmor. Var med Lina på Indiska i veckan och tittade på trädgårdsgrejer och sköter om de förodlade växterna som börjat gro i köksfönstret. Ungefär så långt har jag kommit, resten av fröpåsarna ligger på vänt. Tagit kompledigt idag och rått om mig själv, suttit och läst Sonic och egna anteckningar efter att ha skurat klart. Så kom E hem och vi öppnade en flaska rött, hämtade ut sesamknäcke och oliver och allt vad jag tänker om koloni projecerar jag nu över på balkongen. Det funkar. Sedan plockade vi upp kläder, tvättade och lagade mat, satte oss vid köksbordet men ångrade oss och struntade helt i att äta, plockade bort och gjorde drinkar istället.

159732-440159732-441

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback