vårdagsjämning

Pappa spelar Bob Marley-skivor och laddar ner enredos eftersom mamma absolut vill lära sig samba. Dagen efter är det igång igen, efter att jag börjat spela Dan Andersson-visor på pianot drar vi fram andra instrument (ägg, dragspel) och jammar till bluesskivor. Ibland är min familj inte riktigt klok och jag tror att det är i dom stunderna jag gillar den mest. I Malmö med Camilla och Madde för helkväll på Carib Kreol, fikar två gånger på 261, träffar storfamiljen och firar påsk.

***

Hämtar Krille och hans skrivare på söndagmorgonen; i Bälinge blir det blir vedhämtning, rödvin, textläsning och sogg. Ibland är det fint när saker bäddas in i klyschor --- pratat en massa om det, att saker inte slutar vara bra bara för att de är stereotypa. Och det är skönt med platser och människor som gör att det är rysligt enkelt att vara sig själv. Dagarna flyter in i varandra, bryggorna nere vid sjön är snötäckta, jag har alldeles fel skor och mår förbannat bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback