.

"FN är i praktiken en värld för sig, utan egentliga krav på offentlig insyn [...]. Som världsorganisation antas FN agera oförvitligt, styrda av goda syften och förvalta anslagna medel utan sidointresse" står det på ledarplats i DN.

Återigen är det skönt att se att någon mer intresserar sig för det jag intresserar mig för just nu, för inne i kokongen känns det ganska tomt. Att skriva en c-uppsats var roligt, att skriva en d-uppsats är rent bedrövligt. Famlar efter motivationen. Cyklade bort till stadsdelens nya kulturhus/bibliotek och satte mig idag och det lyfte mig ett snäpp. Fortfarande rör jag mig i nedre botten.

UNHCR har en officiell sida på YouTube, den anmärkningsvärda med den är inte det storslagna "For more than 55 years, UNHCR has protected and promoted the rights of tens of millions of refugees and displaced people" utan de enda tre länkarna som finns på sidan som går till en stor skotillverkare med uppmaningen "Run to raise funds!". Jag hakar upp mig. Det var inte det jag skulle göra; det är bara att blunda och skriva. Just do it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback