Tisdag

Lön! Det har jag inte haft på ett par månader (även om jag haft pengar på firman men de har jag liksom aldrig lärt mig att leva på). På väg hem från stan slank jag in och köpte present till Thia. Sedan kunde jag inte motstå en nappflaska till Isak. La undan den där lyktan på Indiska och kunde inte avhålla mig från att köpa ytterligare en sjal och sedan var det kört. Köpte armvärmare och vidare till Gudrun Sjödén för ett halsband och ett par strumpbyxor. (Ibland kan jag och Erik tävla om vem som är mest tant.) Håhåjaja. En billig fast lite nött kruka blev det också och ett par bra-att-ha-grejer på Designtorget. Sedan sa det stopp i mig och jag cyklade hem alldeles glad. Det kan ha varit solen, som har skinit idag fast att det ösregnade imorse. Eller arbetsdagen, till hälften bestående av möte och studiebesök andra halvan. Så nöjd med att ha börjat jobba igen med alla mina fina och till stor andel gravida arbetskamrater. Tog mig sedan till kolonin för att det är skönt att bara vara. Och måla lite. Gjort potatisplättar, druckit en liter mjölk, tittat på grannens solrosdjungel som börjar slå ut och bläddrat i en handbok om köksträdgården (Jenny – Erik 1–0).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback