Inåtriktad verksamhet

Någonting har hänt med mig; ensamvargen är tillbaka. Så nöjd med alla egenstunder och de som handlar om att bara vara med E. Kolonin plockar fram ett lugn som jag inte jätteofta hittar till. Isolerad blir man ju inte heller i denna inkapslade egna värld, cyklar enkelt fram och tillbaka till lägenheten och sjön på kvällarna, får besök ibland och sover just nu i alla fall hemma. Inget som kryper i kroppen när jag inte hittar på något. Huvudet fullt med lagomprojekt. Att lyssna på P3:s program för elektronisk musik, riva tapeter och måla träpanel är definitivt ett nytt och i denna verklighet kreativt sätt att spendera en lördagkväll. Känner mig ovanligt glad hela tiden. Bara uppsatsarbetet som skaver.

Paus från de tankarna idag med loppis och fix. På Holmens marknad hittade vi ingenting av det vi behöver och muttrade lite om priserna fram till att Erik fyndade kaffetermosen signerad Sigvard Bernadotte för samma pris som en skavd gratängform. På Återbruket köpte vi matta kakelplattor i färgen coconut för två kronor styck. Fick ett starkt habegär till en kryddhylla som kostar väldigt mycket mer. I secondhandaffären bredvid handlade vi en matta, en skovärmare och en låda Mekano innan vi fikapausade på Returhuset. Vidare till varuhuset som marknadsför sig med YippiejajaYippieYippieYeah! och gör mig glad. Köpte efter alla tusen nyansdiskussioner – mest mig med mig själv – färgburkar. In en sväng om Eriks jobb och en hos den libanesiska kvinnan mittemot som också är ny i området innan vi satte igång med förmaket. Högblank lila träpanel och rosa badrumstapeter är nu ett minne blott.


Kommentarer
Postat av: Christo

Jag tror att det är nyttigt att vara lite introvert ibland...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback