Istället för morgonsol II


Nu är det Artikel 14 & jag.
Det är mer köksbord, mer rödvin, mer Erik, hemmahäng och avbrott som De ofrivilliga och Julia. Längtar efter sol mot huden.

Det är dagar som kallas mellan och jag har en tidning att ta hand om.
Kolonin är fin i frosten; det ser så orimligt ut att där är så kalt. Vi tittar till och funderar på vems farmors fåtölj som passar bäst.

Fick handledsvärmare i julklapp, tre stycken. Konsthantverksfina och friluftsanpassade. Och så fick jag en teknisk lösning för att få ljus på morgnarna så att jag ska kunna gå upp. Sover fortfarande till halv elva men vaknar gladare.

Bilderna illustrerar kass arbetsställning (men så vill man också att det man gör hemma ska skilja sig lite från det man gör på jobbet) och sylt som E gjort och gett bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback