Det där med att leva i norr


Måste köpa mig en färgglad jacka, det går inte att ha det såhär grått. Jag tittar på människorna runt omkring mig på spårvagnshållplatsen och önskar att det vore en parodi men det är precis så sorgligt. Som om allt bara handlar om att härda ut. Tycker inte att hösten har varit så bedrövlig, sett det väldigt ljust och har bara längtat till något tropiskt lite grand. Men så slår det till. Det mörka och det där som kryper innanför skinnet på en, man vill inte att det ska röra en men det kastar omkull en fullständigt - det är "tänk på döden" på väg till jobb och så in i helvete segt att ta sig upp på morgonen och förfärligt långt till april. En vi var hemma hos igår har en apparat som hjälper - en halv gånger en halv meter ljusterapi - men bara tanken på att på morgonen sätta sig tjugo centimeter från en lysplatta i en halvtimme är så ledsam att jag inte vet var jag ska ta vägen. Det vänder om bara någon vecka nu. Det måste vända. Jag tänker på Karibien och biter mig i läppen.

Foto:
Viktor Gårdsäter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback