Kojo, tio månader


159732-394





200





159732-395











Första gången jag träffade Kojo var han alldeles nyfödd.

"När vi kommer in på bb är han en timme gammal. Sara, kvinnan med den vackra stora magen, är nu mamma Sara och ser oförskämt pigg ut. Kojo väger 3,3 kilo och känns fjäderlätt när jag sitter i sängen och håller honom - full av förundran. Förlossningen gick bra och snabbt; han är lite blå vid ena ögat men ser väldigt frisk ut, har en platt och pytteliten näsa och händerna är alldeles bleka. Bebisar här är vita när de föds, den mörka färgen kommer först efter ett tag.

Jag är helt tagen. Det lite kletiga håret, navelsträngen och det faktum att Sara och hennes mage nu har blivit två personer. Han ligger och suger på tummen i min famn [...] Vi tittar på när Kojo ammar för första gången innan vi åker hem."


Nu är han en liten människa som nästan kan gå. Trots att jag tycker att vi har en relation efter de kvällar när jag passat honom tittar han på mig som om jag kommer från yttre rymden.
[12 januari]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback