kollegor här och där

Jag mailar med mitt gamla jobb, saknar arbetskamrater och flyktingarbetet. S ska åka iväg som rödakorsdelegat om ett par veckor, K arbetar nu i sidoprojekt specifikt relaterat till förvarstagande, C har fått förlängt och drivit ett par av mina ärenden långsamt framåt. Skulle vilja flytta upp hela arbetsplatsen till Gbg för att ha den nära, helst vägg i vägg med där jag arbetar nu för så löjligt bra som jag trivs med mitt jobb just nu är svårt att få till. Att jag längtat tillbaka från ledigehten är kanske mycket sagt, men snudd på. Mycket text som ska skrivas, tvättas, göras om och korras just nu. Byråarbetet tar fart nästa vecka. Ny arbetskamrat tillbaka från mammaledighet och vi finner varandra direkt. Ett par dagar är det ingen mer än vi i projektgruppen inne, ett par arbetar hemifrån, S är på Irland, A på Zanzibar och J i Indien.

Egentligen är väl kärnan i blajandet här att jag gillar kollegor, tycker om att arbeta med människor runt omkring mig - ska jag frilansa igen i framtiden får jag nog hyra in mig på en kontorsplats med andra. Dessutom gillar jag att man är flera som arbetar för samma sak & det hela kopplas till uppoppande funderingar på vad som händer när mitt vikariat löper ut fram i juni. Allra helst vill jag behålla ett här-och-nu-fokus och även om det inte är någon oro utan snarare nyfikenhet som gör att sen-då-?-tänket kommer igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback