krafs

Hittar en massa anteckningar i mitt block som vanligt.

"Jag fick feeling"

***
Saltkyss är ett fint ord, tvådagarsbröllop likaså.
Mat mat mat. Vid sidan av poolen står en man och skär upp skinka. Snittar. Två förrätter, två huvudrätter, efterrätt och tårta. Det är klart fantastiskt. Man kysser varandra. Man dansar. Man hojtar. Miguel bärs ut och in igen i bara underkläder. Visorna är grova. Jag förstår hälften av vad som händer. Leve brudparet!
I Barcelona är det molnigare än i Benidorm och det är bra så.
Vi sitter på Placa del Sol, äter potatis och dricker öl. Kroppen är trött. Rakt igenom trött. En ganska jämn alkoholkonsumtion om man nu ska säga något. Baljor med sangria, småglas med öl, vin att skåla i.

***
"Jo, nog är det synd om alla dom unga
som dog i Verdun och Somme, säger jag.
Å andra sidan - om dom fått leva -
hade dom ändå varit döda idag."
- Jan Stenmark


***
Textil med kakaoträd. Kaakaopuu.

***
"Jag är en sån som hellre vill veta än att tro. Jag snackade med Milos Forman om det där och han menade att livet skulle vara så futtigt utan religionen. Jag tycker precis tvärtom. Att en idévärld som någon människa en gång hittat på är futtigt jämfört med vad hela mysteriet verkligheten är."
- Stellan Skarsgård

***
På balkongen står stolta sockerärtor. Jag funderar på ett redaktörsjobb vid sidan av som är så perfekt perfekt, men det går illa ihop med planer på att bromsa in.

***
"FN-folket är en sluten klan, bland dem finns en massa viktigpettrar som ser allt och alla i ett "globalt perspektiv", det vill säga von oben. Ordet global har de med i var och varannan mening, och därför är det så svårt att ordna någon vanlig mänsklig angelägenhet med dem"
- Ryszard Kapuscinski


Och framför mig på köksbordet en lapp med rött klotter - allra första nyuppstart till examensarbetet:
Rendering the global refugee problem. An international bureaucracy at work; the role of the UNHCR from a Ugandan perspective.
Held. Globalisering/globala problem. Chimski? Internationell politik.
Metod, litteratur, att göra:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback