Afterwork i kolonin



Vaknar i rummet med radion på,
sovit över i kolonin och E har stuckit iväg en sväng till jobb. Lyxigt så. Ligger kvar på tjockmadrassen på golvet och dåsar mig genom Konflikt och Spanarna. Rödvinskväll här dagen innan, kompakt med sex personer och en fransk bulldog runt köksbordet. Så j-vla bra det bara blir.

Sedan går jag upp och inser att jag inte har en enda plan för resten av helgen. Känns som en lång utandning. Sätter på mig senaste loppisfyndet, svarta träskor från Båstads toffelfabrik, och går ut och sätter mig med morgonkaffet i trädgården. Ibland sitter jag där under bigarråträdet och undrar om jag fantiserat ihop hela kolonigrejen. Trädgård, öppen spis, kökssoffa. Den här perfekta kombon av kollektivliv & ensamhet, plus den av projekt och lugnet av att inte behöva göra någonting.

Det finns vissa koncentrat,
som när E ger sig ut i mörkret kvällen innan och skördar rabarber, plockar äpplen och slänger ihop en paj medan jag kilar bort och köper glass på Pressbyrån. Eller bag-in-boxen med de upptejpade fröpåsarna från Adrian och Lisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback