”Kameran för mig är som känselspröten på en myra eller en insekt. Det är det som är kontakten med verkligheten.”

Sitter och skriver framför en dokumentär om Jan Troell som står på när jag kommer hem, den har en berättarton och en lågmäldhet som jag tycker om.
Han kunde stå på en hand en gång.

Det ligger så mycket i det där med kameran som ett sätt att se, det inrutade perspektivet och det som gör att man kan se samma saker i efterhand, om och om igen och på helt nya sätt. Världen i ett visst format, upptäckandet i andra hand, en beskrivning av det som är som likväl som skevt kan bli långt mer exakt än den faktiska verkligheten.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag ska visa dig bilderna från Kongo nästa gång vi ses! Tack för idag. Du är fin! Puss!

2008-09-30 @ 21:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback