Ditåt

Det är en av de där dagarna. Jag är ledig men skulle ha varit på ett möte för fem minuter sedan. Tar fram cykeln för första gången på mycket länge, det är solen i ögonen och slir i kombinationen av is och slask. Vardagsedge. Ljus! Det är en av de där dagarna man kan bli uppringd fem över 12 och på allvar säga ”jag kommer med en gång, jag är redan påklädd”. Mitt hem har varit min borg.

Börjar famlar mig tillbaka till en social tillvaro. Det är lunch och prat om framtidsdrömmar med Elin, fåtöljöl med Julia efter jobb. Bilutflykt med loppisrunda i Västergötland och fika hos mormor under lördagen, ut och äta på Klubb Social med Lina och Claes senare på kvällen. Söndagshäng från eftermiddag till midnatt hos David, Karla, Dhanna, Nadja. Dagen efter träffar jag Vidya. Sedan dejtar jag Erik på vanliga och ovanliga tider och när vi kommer till Linnea har hon saknat oss så mycket att vi får en hel bunt teckningar. Några är på oss, en på fotboll och en föreställer sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback