”När allt är färdigt: skriva huller om buller. Som det faller mig in”

Anton och Kimia har tagit med sig rambutan från Asien och är så välkomna hem så. Vi långbrunchar, jag hämtar ut paket och gör klart tidning. Det är en konstig helg fast egentligen helt normal. Efter att första programmet blev klart i fredags slängde jag mig iväg hem till Anna och Erik, vi sitter sen fram till klockan två vid deras köksbord och det är återigen fascinerande med relationer som känns årsgamla fast de är nya.

Så kör en sovmorgonsvecka igång - det är skönt med den friheten. Är effektiv, gör avbrott för tårtor och luncher med människor jag tycker om, lyssnar på Charlotte Gainsbourgs Everything I cannot see om och om igen. Avslutar saker. Har sedan kvällar i soffan där jag beställer böcker av Bang från antikvariat via
Bokbörsen, läser ut en bok som blivit liggande och påbörjar en ny.


Rubriken ytterligare citat hämtat från Bodil Malmstens blogg som "citerar Camus som citerar Sainte-Beuve, Gobineau, det citeras." "Från och med nu tänker jag säga det jag vill ha sagt som jag säger det, inga citat. Bara personliga slutsatser och erfarenheter" skriver hon men själv tycker jag om lugnet jag får av att andra kan vara välformulerade; det blir en del av röran.

”I vår när allt är klart, skriva ner allt jag känner. Småsaker huller om buller.”
- Camus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback