En halv gul sol

Det är en sån där söndag när man vaknar upp och inte vet vad man vill och inte orkar någonting. Utomhus ropar kroppen. De flesta aktiviteter känns för aktiva. Det är lite av en personlighetsomställning (eller kanske bara ett tillfälle att hamna på paus utan att bli rastlös).

Det landar i att man baxar ut solsängen ur förrådet på kolonin, hämtar en kudde och börjar läsa. Alla tankar på småprojekt försvinner, det är så skönt att ha ett litet hus helt bortkopplat från måsten. Jag planterar väl om jag vill, målar om när jag har lust, håller mig till inspirationsryck och sitter stilla däremellan. Vi har trädgårdslandet fyllt av ogräs, men det gör liksom ingenting eftersom vi aldrig planterat någonting där. Så ligger jag i halvskugga och under mina aktiva stunder står jag på bordet och äter bigarråer direkt från trädet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback