.

Centrum
Somliga dagar går man till Da Matteos innergård två gånger, annars var det längesedan jag var i stan ordentligt. Får en massa timmar med syster yster och fröken Julie och det är på många håll och kanter en införperiod (nu detta, till hösten något helt annat). Håller fast vid att utomhustid är värd dubbelt och då räknas innergårdar in.

Östra Göteborg

Vi plockar och planerar i kolonin, är lediga tillsammans helt utan planer, blir bitvis rastlösa och åker till ställen som Härlanda tjärn (med påsar fyllda av frukt och regnet hängande i luften) och Återbruket (med flipflopfötter vadandes i vattenpölarna). Sedan till barnmorskan där jag inte kan låta bli att säga att det kan vara så att jag har smuttat och fått i mig en klunk vin eller så. Hon blir helt ställd, svamlar efter argument, spänner så ögonen i mig och säger ”avstå”. Heja kunskapssamhället.

Majorna

Nu är det krusbärens tur. Erik bakar paj och vi tar oss hem till A och E en vecka för tidigt. Den lägenheten med den vinden och det läget vill jag också ha, och jag är alldeles uppfylld av människorna på plats när vi så alldeles för sent åker därifrån.  

Trött, tröttare, tröttast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback