”Utan före och efter skulle allting hända på en gång och människan är inte gjord för den sortens kaos och anarki. Det förflutna flyttar inte på sig, skriver Marcel Proust. Det flyttar sig inte men det rör sig.”

Inte hunnit läsa så mycket på sistone. Inte med ro. Inte hunnit skriva heller – det blir lösryckt, fragment, i sms-utkast-format och ofullständiga tankar, mycket som inte hinns med fullt ut. Och det är väl ok att det är så. Eja är en månad gammal och det är klart henne jag jag ska – och vill – ha fokus på. Samtidigt finns ett otroligt behov av att fånga in allt det som är de här dagarna, för tiden går så snabbt och allt förändras precis hela tiden och jag är lite rädd att inte hinna ta in allt, vill kunna kapsla in delar av det som är här och nu för att kunna ta med mig längre fram.

Så blir det fredag igen, och trots dagledigheten är det stark helgkänsla. Hämtar ut paket och och går bort till Sunes bageri för att handla bröd. Maria, Önder och Lale ska komma förbi. Sedan ringer Erik och säger att Anna och Erik också kommer så jag fortsätter upp via fängelset till nästa bageri för att köpa mer. Det blir soppa och välfyllt kök och supertrevlig kväll. Maria kommenterade här att man får känslan av att Eja funnits jämt och för mig är det på pricken så. Anna och Erik fastnar till sent och vi är inte i säng förrän vid två halv tre – det ger också en känsla av att allt är som vanligt.

Citat av Bodil Malmsten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback