Hopp hopp


Man ska ha en röd tråd och min heter Malmsten.

"Om det är någon som blir nervös av att jag hoppar från ämne till ämne i mina inlägg vill jag - på ett lugnande sätt - förklara hur det ligger till.
Livet hänger inte ihop linjärt, det går inte framåt på en rät linje, det zickar och zackar, två steg framåt och tre tillbaks, en rät och femton aviga, du tappar en maska, hopp hopp och plötsligt har du tappat tio år, de försvann på tio minuter men vart?

Det viktiga kommer inte först, det viktiga pressar sig in mellan dörrarna i tunnelbanevagnen , det viktiga kommer i kläm med hjärtat i halsgropen.
"Se upp för dörrarna, dörrarna stängs."
Du är antingen kvar på perrongen, eller står där i trängseln på tåget och så är det fel tåg och du får uppfinna ett ärende på det felaktigt tagna tågets destination.
Eller stiga av och börja om.
Och förlora tio år utan aning om på vilken perrong."

2010-01-15


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback