Helgen

***
Sitter i den nersuttna soffan på Lokal och dricker öl med Karin, jag får chips av henne och hon får min hemnyckel då vi ska iväg på olika håll sen. Vill inget hellre än att hon flyttar tillbaka till Gbg.

***
L och C kommer och har med sig fotoserie på E från en kajakdag. Jag tycker att den vore fin på väggen bakom skinnsoffan. Äter dumplings på Mi och halkar sen in på en innergård jag aldrig sett förr som är full med små runda bord, höstlövsklädda fasader, tygdraperade tegelväggar och lyktor. Musik i varje gränd (Kulturnatta) men cyklar hem tidigt.

***
Min sambalärare är flyktingkonsulent på Röda Korset i Borås märker jag när vi är där och håller en utbildning i Människor på flykt. Ibland undrar man hur små ens egna världar är.

***
Mormor berättar saker som att när Algot, min morfar som hann gå bort innan jag föddes, serverade henne kaffe på sängen varje morgon under nästan alla år. Kort men fint eftermiddagsbesök i Ulricehamn.

***
Balkongbrunch, biblioteksbesök, brödbak, blommor och brassemusik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback